کيک کودک






مواد لازم :

کيک اسفنجي به قطر 25 سانت /1 عدد
خمير فوندانت /1 کيلو
خامه فرم گرفته /500 گرم
کمپوت آناناس / 1قوطي
رنگ مجاز خوراکي(سبز ، قرمز ، کرم ، مشکي ، آبي و زرد)/ به ميزان لازم

طرز تهيه :

کيک اسفنجي را از ارتفاع برش داده و با آب کمپوت مرطوب کنيد . روي لايه اول را با خامه پوشش دهيد . روي خامه را با ميوه خرد شده پر کنيد. روي ميوه را نيز کمي خامه بماليد و لايه بعدي کيک را روي آن قرار دهيد. سطح و ديواره کيک را با خامه پوشش دهيد.
500 گرم از خمير فوندانت را با رنگ کرم رنگ کرده روي کيک بيندازيد .100 گرم را به رنگ مشکي درآوريد تا براي مو و چشم و ابرو و لب هاي آن استفاده شود و از اضافه خمير کرم رنگ نيز براي بيني و همچنين پلک استفاده کنيد. از تکه اي خمير فوندانت سفيد براي قسمت سفيدي چشم و نيز درست کردن دماسنج داخل دهان آن استفاده کنيد . مقداري از خمير را براي خال ها و ريشه هاي شال دور سر به رنگ قرمز درآوريد.همچنين از رنگ زرد و آبي براي حاشيه شال استفاده کنيد. رنگ شال سر را سبز کرده دور کيک بپيچيد(مطابق شکل). دقت کنيد براي چسباندن تکه ها روي کيک روکش شده از مقداري آب با قلم مو استفاده کنيد.
$نکته :
اين کيک تصوير يک کودک آبله مرغان گرفته است . علاوه بر اينکه براي جشن تولد ها مناسب مي باشد مرسوم است که اين کيک را براي يک کودک آبله مرغان گرفته آماده مي کنند و جشني بر پا مي کنند و از همه کودکان فاميل دعوت به عمل مي آورند تا چنانچه کودکي به اين بيماري مبتلا نشده باشد به آن کودک نيز سرايت کند چرا که اين بيماري هر چقدر در سن پايين تري کودک را مبتلا کند بهتر است.
منبع: هنر آشپزي،شماره 41